torstai 30. huhtikuuta 2015

DIME2015

Ilmoittauduin mukaan OY:n Digitaalinen media opetuksessa 2ov -kurssille (tuttavallisesti DIME2015 vaan). Missasin tietysti heti kättelyssä ensimmäisen webinaarin, jonka tallennettakaan en illalla saanut pädillä auki. Uusi yritys tänään ja nyt webinaaria kuunnellen työstän omaa oppimissuunnitelmaani samalla. 

Kysymys ajassa 09:00:00: Mitä odotat tältä kurssilta? 

Ensinnäkin on kiinnostavaa osallistua tällä tavalla verkossa toteutettavaan kokonaisuuteen. Olen suorittanut verkko-opintoina mm. Erityispedagogiikan perusopintoja, mutta ne olivat enemmän oppimistehtävien tekemistä ja kirjojen lukemista. DIME-kurssin kokonaisuuden toteutus vaikuttaa kiinnostavalta. Illalla Eliademy-sivustoa tutkiskellessani erityisesti pelillistäminen vaikutti kiinnostavalta. Tietyllä tavalla se hahmotti heti, minkä verran työtä kurssi vaatii (tukka nousi pystyyn...). Onneksi aikaa suoritusten tekemiseen on vielä toukokuun jälkeenkin. Alun perin syy ilmoittautua kurssille oli sana oppimateriaali. Saisinko jotain ideoita oppimateriaalin laadintaan? Mikä mietityttää, on se, että kurssin sisällöissä vilisee perusopetuksen ops 2016 ja itse työskentelen ammatillisella puolella. Miten tämä vääntyy amikseen..?

....

Mainio kommentti: tvt on kuin pippurimylly: toiset maustaa voimakkaasti, toiset miedommin, mutta kukaan ei halua syödä maustamatonta pihviä.

.....

Nokkela idea: googleen kirjautuminen, jotta näkee versiohistoriasta ketkä on muokanneet. Jos et ole kirjautunut, et ole tehnyt. 

Onnistuisiko kollaboratiivinen koko luokan luentopäiväkirja amiksessa? Hmm. Sitähän ei tietysti tiedä, ennen kuin kokeilee.

....

Badget. Olemme miettineet osaamispassia yhteen opsin osaan, jota olemme nyt suunnitelleet. Passi Badgeksi? =D 

...

Keskeneräisyydestä. Jarilla on moni homma vaiheessa. Ihastuttaa itseäni. Ei tarvitse kaikki olla vimpanpäälle loppuun asti valmiina, siinä vaiheessa, kun lähdetään matkaan, koska oppiminenhan on prosessi. Opettaminenkin on. :) 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti